Ne apropiem cu paşi repezi de o nouă întâlnire a Clubului de Educaţie Non-Formală “Play&Learn” şi am vrut să vă povestim mai în detaliu cum au decurs primele activităţi. Despre cum funcţionează proiectul puteţi citi mai detaliat AICI
Sâmbătă am început la ora 12 cu activităţile în limba engleză. Am luat-o de la 0 şi am făcut tot felul de joculeţe care să-i ajute să pronunţe corect sunetele, dar şi să înveţe puţin la partea de vocabular. Ne-am concentrat atenţia pe tot felul de denumiri de animale, care ne-au fost extrem de utile în jocul Jomba, pe care am început să-l jucăm în limba engleză (noi oricum l-am adaptat mult, aşa că avem tot felul de reguli noi, adaptate la ce învăţăm).
După această lecţie introductivă, am avut o activitate prin care ne-am dorit să-i cunoaştem mult mai bine pe copii, să le aflăm pasiunile şi să putem pregăti pe viitor activităţi pe placul şi interesul lor. Astfel că, fiecare copil a desenat un copac pe care ulterior a lipit frunzuliţe. Pe fiecare frunză stă scrisă o activitate pe care copilul o face cu plăcere. Astfel, am aflat că unii copii îşi doresc tare mult să înveţe să cânte la chitară, că sunt pasionaţi de fotbal sau că le place să citească.
Am avut o mică pauză pentru gustarea de prânz şi în timp ce o parte din copii se jucau cu voluntarii diferite jocuri de societate sau îşi terminau de decorat copacii, alţii intrau în fascinanta lume a realităţii virtuale. Cu ajutorul celor de la idei3d.ro am avut câteva perechi de ochelari potriviţi pentru aplicaţiile care folosesc realitatea virtuală. Fiindcă am vrut ca cei mici să aibă o experienţă super interesantă, am utilizat aplicaţii cu ajutorul cărora se aflau printre dinozauri, înotau cu balenele şi rechinii în mijlocul oceanului sau se dădeau pe un roller-coaster printre zgârie-norii din New York. Există o mulţime de aplicaţii educative cu ajutorul cărora copiii se pot plima virtual prin univers şi pot descoperi planetele sau pot intra în creierul uman şi pot afla mai multe despre neuroni, într-o manieră interactivă. Credem că tehnologia folosită în mod responsabil, alături de o gamă variată de alte activităţi este o unealtă grozavă pe care o avem la dispoziţie în ziua de azi.
Pentru finalul întâlnirii, am pregătit un moment de relaxare în cadrul căruia am citit o poveste. Fiecare copil a avut de citit un paragraf din fabula Leul şi Broscuţa, iar la final am discutat pe baza textului şi am clarificat sensul cuvintelor noi. Spre bucuria noastră copiii au fost foarte încântaţi de acest moment, au participat activ şi au venit cu scenarii alternative, iar la final chiar şi-ar fi dorit să citim încă o poveste. A fost un moment perfect pentru o zi perfectă şi abia aşteptăm să ne revedem cu ei şi să ne continuăm activităţile.
Puteţi vedea mai multe poze de la această întâlnire AICI
Asociaţia Dare to Dream şi implicit acest Club de Educaţie Non-Formală funcţionează strict pe bază de voluntariat şi donaţii. Cei care doresc să facă o donaţie o pot face în contul deschis la Banca Transilvania: RO63BTRLRONCRT0259791101
Primim cu mult drag şi donaţii în bunuri pentru că avem nevoie în special de materiale creative: hârtie albă şi colorată, carton colorat, carioci, creioane, acuarele, lipici, sclipici şi tot ce ţine de gama asta de materiale 🙂
Pentru informații puteți lua legatura cu simona.daretodream@gmail.com